PROJEKCJA FILMÓW EKOLOGICZNYCH

- kreowanie świadomości ekologicznej wśród gimnazjalistów

W pierwszym półroczu uczniowie klas trzecich poznawali prawne formy ochrony przyrody w Polsceoraz obszary najbardziej zalesione.
Przy tej okazji, przypomnieliśmy również o wartościach i funkcjach lasu oraz ogłosilismy konkurs na wykonanie albumu na temat walorów przyrodniczych wybranego parku narodowego Polski.

Drugoklasiści przygotowali dla swoich kolegów prezentację multimedialną na temat obiektów znajdujacych się
 na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Przyrodniczego UNESCO.

W grudniu uczniowie klas trzecich obejrzeli film- „Moczary i uroczyska”.
 Dzięki tej prezentacji młodzież dowiedziała się, że  tereny podmokłe stanowią dom dla dziko żyjących roślin i zwierząt.

Następnie  w grupach rozwiązali krzyżówkę.

 

 

Prawidłowo rozwiązana krzyżówka:

 

1.

N

A

M

U

L

I

S

K

O

 

2.

J

E

Z

I

O

R

O

 

 

3.

R

Z

E

K

A

 

 

4.

T

O

R

F

O

W

I

S

K

O

 

5.

K

A

C

Z

E

N

I

E

C

 

6.

Ź

R

Ó

D

Ł

O

 

 

 

 

7.

M

U

Ł

O

W

I

S

K

O

 

8.

S

T

A

W

 

 

1.       Mokradła spotykane w dolinach cieków, na powierzchni osadów rzecznych.

2.       Naturalny śródlądowy zbiornik wodny, którego występowanie uwarunkowane jest istnieniem zagłębienia.

3.       Naturalny ciek wodny, płynący korytem, pod wpływem grawitacji.

4.       Ekosystem, w którym występuje roślinność torfotwórcza i w którym możliwe jest występowanie i akumulacja torfu.

5.       Roślina błotna o charakterystycznych żółtych kwiatuszkach.

6.       Miejsce, z którego rzeka bierze początek.

7.       Powstaje na obszarach zalewowych, w dużej mierze budowane przez muł.

8.       Mały śródlądowy zbiornik sztuczny, przeznaczony do chowu i hodowli ryb.

< powrót do poprzedniej strony >