|
W ramach Zielonego Patrolu Gimnazjum Nr 7, podjęło się wykonania poniższych celów:
|
|
1. |
Udział uczniów szkoły w ogólnopolskich akcjach Dni Ziemi, Sprzątanie Świata. |
|
2. |
Udział uczniów w konkursach ekologicznych organizowanych przez Wydział Ochrony Środowiska, organizacje pozarządowe i inne jednostki. |
|
3. |
Organizacja zbiórki surowców wtórnych w szkole ( baterie, puszki aluminiowe). |
|
4. |
Organizacja szkolnych konkursów ekologicznych. |
|
5. |
Posiadanie przez szkołę własnej witryny internetowej uwzględniającej zagadnienia związane z ochroną środowiska. |
|
6. |
Organizacja wycieczek i rajdów przyrodniczych. |
|
7. |
Prowadzenie zajęć terenowych na przyrodniczych ścieżkach dydaktycznych. |
|
8. |
Redagowanie przez młodzież gazetki szkolnej uwzględniającej tematykę związaną z ochroną środowiska. |
|
9. |
Utrzymanie czystości wokół miejsc pamięci narodowej znajdujących się w okolicy szkoły lub na wybranym terenie miasta do opieki. |
|
10. |
Współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się ochroną przyrody i środowiska, współpraca z lokalnymi grupami społecznymi na rzecz środowiska rozbudzanie zainteresowań stanem środowiska w najbliższym otoczeniu). |
|
11. |
Realizacja systematycznych działań podnoszących estetykę i czystość terenu wokół szkoły i okolic. |
|
12. |
Zapoznanie się z formami ochrony przyrody w mieście, poznawanie walorów przyrodniczych wybranych do opieki terenów miasta, ustalanie składu gatunkowego występujących tam roślin i możliwości ich ochrony gatunkowej, otoczenie opieką naturalnych stanowisk roślin, obiektów przyrody nieożywionej i drzew pomników przyrody, opis zmienności przyrody w różnych porach roku. |
|
13. |
Ustalanie składu gatunkowego zwierząt występujących na wybranym do opieki terenie i możliwości ich ochrony gatunkowej, tworzenie korzystnych warunków dla gniazdowania ptaków oraz opieka nad zwierzętami (w szczególności bezdomnymi i dzikimi), podejmowanie działań związanych z pomocą zwierzętom w czasie zimy. |
|
14. |
Zapoznanie się z cechami charakterystycznymi dolin rzecznych, rzek, cieków wodnych występujących na wybranym do opieki terenie, ewidencja źródeł ich zanieczyszczeń, prowadzenie badań czystości wód, określanie stopnia ich zanieczyszczenia, zapoznawanie się z procesami uzdatniania wody oraz oczyszczania ścieków. |
|
15. |
15. Ewidencjonowanie na wybranym do opieki terenie miasta miejsc nielegalnych składowisk odpadów stanowiących zagrożenie dla środowiska, wpajanie zasad prawidłowego postępowania z odpadami wytwarzanymi w gospodarstwach domowych, zachęcanie do dbałości o ład i porządek we własnym otoczeniu. |
|
16. |
16. Inicjowanie zaangażowania lokalnych społeczności w kreowanie zrównoważonego rozwoju miasta, praca z grupami społecznymi, rozbudzanie zainteresowań stanem środowiska w najbliższym otoczeniu. |
|
17. |
Ocena stanu środowiska i krajobrazu na podstawie przeprowadzonych badań oraz opis wpływu działań człowieka na wybranym do opieki terenie (działania negatywne i pozytywne). Zapoznanie się z walorami krajobrazu kulturowego oraz atrakcyjnymi wglądami widokowymi występującymi na terenie wybranym do opieki. |
|
|
||