|
|
Celem naszego dzisiejszego spotkania był temat o
zanieczyszczeniu gleb.
Po krótkiej pogadance, przystąpiliśmy do wykonania trzech doświadczeń.:
1. Wpływ wapnowania
gleby na jej odczyn. celem tego doświadczenia było badanie zmiany wartości pH
w wyniku procesu wapnowania.
2. Oddziaływanie
chlorku sodu na strukturę gleby.
3. Zasolenie gleb a
rozwój roślin. celem było zbadanie wpływu różnych ilości soli kuchennej
w glebie na proces kiełkowania roślin.
|
Celem doświadczenia „Wpływ wapnowania gleby na jej odczyn”, było
badanie zmiany wartości pH w wyniku procesu wapnowania.
Doświadczenie pokazało
nam, że wapnowanie stosowane w rolnictwie, ma na celu podniesienie wartości
pH gleb oraz zwiększają jej gruzełkowatość i sorpcję.
Celem doświadczenia „ Oddziaływanie
chlorku na strukturę gleby” było badanie wpływu chlorku sodu NaCl na strukturę
gruzełkowatą gleby .
Doświadczenie pokazało
nam jak szkodliwe jest stosowanie soli w okresie zimowym jako środka
zmniejszającego śliskość jezdni.
Celem doświadczenia
„Zasolenie gleb a rozwój roślin”, było celem było zbadanie
wpływu różnych ilości soli kuchennej w glebie na proces kiełkowania roślin.
Doświadczenie pokazało nam, że im wyższe stężenie soli , tym słabiej
rozwijają się rośliny.
W
trakcie zajęć dowiedzieliśmy się również, że do najbardziej
rozpowszechnionych zanieczyszczeń gleb i gruntów zaliczamy:
- związki organiczne - pestycydy, detergenty
- metale ciężkie - ołów (Pb), miedź (Cu),
rtęć (Hg), kadm (Cd), arsen (As) i inne
- sole - azotany, siarczany, chlork
|