1.
|
Udział
uczniów szkoły w ogólnopolskich akcjach Dni Ziemi, Sprzątanie Świata.
|
2.
|
Udział uczniów w
konkursach ekologicznych organizowanych przez Wydział Ochrony Środowiska,
organizacje pozarządowe i inne jednostki.
|
3.
|
Organizacja zbiórki
surowców wtórnych w szkole ( baterie).
|
4.
|
Organizacja szkolnych
konkursów ekologicznych.
|
5.
|
Posiadanie przez
szkołę własnej witryny internetowej uwzględniającej zagadnienia związane
z ochroną środowiska.
|
6.
|
Organizacja wycieczek
i rajdów przyrodniczych.
|
7.
|
Prowadzenie zajęć
terenowych na przyrodniczych ścieżkach dydaktycznych.
|
8.
|
Redagowanie przez
młodzież gazetki szkolnej uwzględniającej tematykę związaną z ochroną
środowiska.
|
9.
|
Utrzymanie czystości
wokół miejsc pamięci narodowej znajdujących się w okolicy szkoły lub na
wybranym terenie miasta do opieki.
|
10.
|
Współpraca z
instytucjami i organizacjami zajmującymi się ochroną przyrody i
środowiska, współpraca z lokalnymi grupami społecznymi na rzecz
środowiska rozbudzanie zainteresowań stanem środowiska w najbliższym
otoczeniu).
|
11.
|
Realizacja
systematycznych działań podnoszących estetykę i czystość terenu wokół
szkoły i okolic.
|
12.
|
Zapoznanie się z
formami ochrony przyrody w mieście, poznawanie walorów przyrodniczych
wybranych do opieki terenów miasta, ustalanie składu gatunkowego
występujących tam roślin i możliwości ich ochrony gatunkowej, otoczenie
opieką naturalnych stanowisk roślin, obiektów przyrody nieożywionej
i drzew pomników przyrody, opis zmienności przyrody w różnych porach
roku.
|
13.
|
Ustalanie składu
gatunkowego zwierząt występujących na wybranym do opieki terenie i
możliwości ich ochrony gatunkowej, tworzenie korzystnych warunków dla
gniazdowania ptaków oraz opieka nad zwierzętami (w szczególności
bezdomnymi i dzikimi), podejmowanie działań związanych z pomocą
zwierzętom w czasie zimy.
|
14.
|
Zapoznanie się z
cechami charakterystycznymi dolin rzecznych, rzek, cieków wodnych
występujących na wybranym do opieki terenie, ewidencja źródeł ich
zanieczyszczeń, prowadzenie badań czystości wód, określanie stopnia ich
zanieczyszczenia, zapoznawanie się z procesami uzdatniania wody oraz
oczyszczania ścieków.
|
15.
|
15. Ewidencjonowanie
na wybranym do opieki terenie miasta miejsc nielegalnych składowisk
odpadów stanowiących zagrożenie dla środowiska, wpajanie zasad
prawidłowego postępowania z odpadami wytwarzanymi w gospodarstwach
domowych, zachęcanie do dbałości o ład i porządek we własnym otoczeniu.
|
16.
|
16. Inicjowanie
zaangażowania lokalnych społeczności w kreowanie zrównoważonego rozwoju
miasta, praca z grupami społecznymi, rozbudzanie zainteresowań stanem
środowiska w najbliższym otoczeniu.
|
17.
|
Ocena stanu środowiska
i krajobrazu na podstawie przeprowadzonych badań oraz opis wpływu działań
człowieka na wybranym do opieki terenie (działania negatywne i
pozytywne). Zapoznanie się z walorami krajobrazu kulturowego oraz
atrakcyjnymi wglądami widokowymi występującymi na terenie wybranym do
opieki.
|