1.
|
Udział uczniów szkoły w ogólnopolskich akcjach Dni
Ziemi, Sprzątanie Świata.
|
2.
|
Udział uczniów w konkursach ekologicznych organizowanych przez
Wydział Ochrony Środowiska, organizacje
pozarządowe i inne jednostki.
|
3.
|
Organizacja zbiórki surowców wtórnych w szkole ( baterie).
|
4.
|
Organizacja szkolnych konkursów ekologicznych.
|
5.
|
Posiadanie przez szkołę własnej witryny internetowej uwzględniającej
zagadnienia związane z ochroną środowiska.
|
6.
|
Organizacja wycieczek i rajdów przyrodniczych.
|
7.
|
Prowadzenie zajęć terenowych na przyrodniczych ścieżkach
dydaktycznych.
|
8.
|
Redagowanie przez młodzież gazetki szkolnej uwzględniającej tematykę
związaną z ochroną środowiska.
|
9.
|
Utrzymanie czystości wokół miejsc pamięci narodowej znajdujących się
w okolicy szkoły lub na wybranym terenie miasta do opieki.
|
10.
|
Współpraca z instytucjami i organizacjami zajmującymi się ochroną
przyrody i środowiska, współpraca z lokalnymi grupami społecznymi na rzecz
środowiska rozbudzanie zainteresowań stanem środowiska w najbliższym
otoczeniu).
|
11.
|
Realizacja systematycznych działań podnoszących estetykę i czystość
terenu wokół szkoły i okolic.
|
12.
|
Zapoznanie się z formami ochrony przyrody w mieście, poznawanie
walorów przyrodniczych wybranych do opieki terenów miasta, ustalanie składu
gatunkowego występujących tam roślin i możliwości ich ochrony gatunkowej,
otoczenie opieką naturalnych stanowisk roślin, obiektów przyrody nieożywionej
i drzew pomników przyrody, opis zmienności przyrody w różnych porach
roku.
|
13.
|
Ustalanie składu gatunkowego zwierząt występujących na wybranym do
opieki terenie i możliwości ich ochrony gatunkowej, tworzenie korzystnych
warunków dla gniazdowania ptaków oraz opieka nad zwierzętami (w
szczególności bezdomnymi i dzikimi), podejmowanie działań związanych z
pomocą zwierzętom w czasie zimy.
|
14.
|
Zapoznanie się z cechami charakterystycznymi dolin rzecznych, rzek,
cieków wodnych występujących na wybranym do opieki terenie, ewidencja
źródeł ich zanieczyszczeń, prowadzenie badań czystości wód, określanie
stopnia ich zanieczyszczenia, zapoznawanie się z procesami uzdatniania wody
oraz oczyszczania ścieków.
|
15.
|
15. Ewidencjonowanie na wybranym do opieki terenie miasta miejsc
nielegalnych składowisk odpadów stanowiących zagrożenie dla środowiska,
wpajanie zasad prawidłowego postępowania z odpadami wytwarzanymi w
gospodarstwach domowych, zachęcanie do dbałości o ład i porządek we własnym
otoczeniu.
|
16.
|
16. Inicjowanie zaangażowania lokalnych społeczności w kreowanie
zrównoważonego rozwoju miasta, praca z grupami społecznymi, rozbudzanie
zainteresowań stanem środowiska w najbliższym otoczeniu.
|
17.
|
Ocena stanu środowiska i krajobrazu na podstawie przeprowadzonych
badań oraz opis wpływu działań człowieka na wybranym do opieki terenie
(działania negatywne i pozytywne). Zapoznanie się z walorami
krajobrazu kulturowego oraz atrakcyjnymi wglądami widokowymi występującymi
na terenie wybranym do opieki.
|