W ramach Zielonego Patrolu Gimnazjum nr 7 , oraz patrol nr 17, podjęły do realizacji poniżej
podane działania: 1. Udział uczniów
szkoły w ogólnopolskich akcjach Dni Ziemi, Sprzątanie Świata 2. Udział uczniów
w konkursach ekologicznych organizowanych przez Wydział Ochrony
Środowiska, organizacje pozarządowe i inne jednostki. 3. Organizacja
zbiórki surowców wtórnych w szkole ( baterie). 4. Organizacja
szkolnych konkursów ekologicznych. 5. Posiadanie
przez szkołę własnej witryny internetowej uwzględniającej zagadnienia
związane z ochroną środowiska. 6. Organizacja
wycieczek i rajdów przyrodniczych. 7. Prowadzenie
zajęć terenowych na przyrodniczych ścieżkach dydaktycznych. 8. Redagowanie
przez młodzież gazetki szkolnej uwzględniającej tematykę związaną z
ochroną środowiska. 9. Utrzymanie
czystości wokół miejsc pamięci narodowej znajdujących się w okolicy
szkoły lub na wybranym terenie miasta do opieki. 10. Współpraca z
instytucjami i organizacjami zajmującymi się ochroną przyrody i
środowiska, współpraca z lokalnymi grupami społecznymi na rzecz
środowiska rozbudzanie zainteresowań stanem środowiska w najbliższym
otoczeniu). 11. Realizacja
systematycznych działań podnoszących estetykę i czystość terenu wokół
szkoły i okolic. 12.Zapoznanie się z
formami ochrony przyrody w mieście, poznawanie walorów przyrodniczych
wybranych do opieki terenów miasta, ustalanie składu gatunkowego
występujących tam roślin i możliwości ich ochrony gatunkowej, otoczenie
opieką naturalnych stanowisk roślin, obiektów przyrody nieożywionej i
drzew pomników przyrody, opis zmienności przyrody w różnych porach roku. 13. Ustalanie
składu gatunkowego zwierząt występujących na wybranym do opieki terenie i
możliwości ich ochrony gatunkowej, tworzenie korzystnych warunków dla
gniazdowania ptaków oraz opieka nad zwierzętami (w szczególności
bezdomnymi i dzikimi), podejmowanie działań związanych z pomocą
zwierzętom w czasie zimy. 14. Zapoznanie się
z cechami charakterystycznymi dolin rzecznych, rzek, cieków wodnych
występujących na wybranym do opieki terenie, ewidencja źródeł ich
zanieczyszczeń, prowadzenie badań czystości wód, określanie stopnia ich
zanieczyszczenia, zapoznawanie się z procesami uzdatniania wody oraz
oczyszczania ścieków. 15. Ewidencjonowanie
na wybranym do opieki terenie miasta miejsc nielegalnych składowisk
odpadów stanowiących zagrożenie dla środowiska, wpajanie zasad
prawidłowego postępowania z odpadami wytwarzanymi w gospodarstwach
domowych, zachęcanie do dbałości o ład i porządek we własnym otoczeniu. 16. Inicjowanie
zaangażowania lokalnych społeczności w kreowanie zrównoważonego rozwoju
miasta, praca z grupami społecznymi, rozbudzanie zainteresowań stanem
środowiska w najbliższym otoczeniu. 17. Ocena stanu
środowiska i krajobrazu na podstawie przeprowadzonych badań oraz opis
wpływu działań człowieka na wybranym do opieki terenie (działania
negatywne i pozytywne). Zapoznanie się z walorami krajobrazu kulturowego
oraz atrakcyjnymi wglądami widokowymi występującymi na terenie wybranym
do opieki. |